Predsednik sekcije za promet pri Obrtni zbornici Slovenije Andrej Klobasa je za Žurnal24 danes komentiral: "Avstrijski organi so hoteli naše voznike aretirati. Veliko naših voznikov se je okoli 13. ure, dokler sicer velja prepoved vožnje za tovorna vozila, pripeljalo do Karavank. Hoteli so jim napisati kazni, niso jih spustili naprej, zaradi česar je malo manjkalo, da bi se stepli.“

Klobasa je dodal, da je med avstrijskimi organi in našimi vozniki prišlo do prerivanja, naši vozniki pa naj bi bili tako besni, da razmišljajo o zapori prometa. "Grožnje so se očitno ustrašili, v obe smeri so spustili voznike, a imamo mi sedaj nepregledno kolono vozil,“ je za Žurnal24 povedal Klobasa.

Dopoldanske razmere na avstrijski strani pred karavanškim predorom pa je opisal Sašo Bizjak, predstavnik slovenskih prevoznikov pri Sekciji za promet pri Obrtni zbornici Slovenije. "Na Karavankah je kaotično stanje! Tam je več kot 50 voznikov. Ustavili so jih 200 metrov pred mejo in jim zaprli pot. Na tovornjakih so naložene gobe, sadje, zelenjava, rože. Ves ta tovor bi morali danes dostaviti naročnikom, da bi jutri naročeno dostavili večjim centrom. Zdaj tega tovora do ponedeljka ne bo, polovica ga bo pa uničenega!"

Po poročanju spletnih portalov naj bi bilo pri zapori Karavank, ki jo je zaradi povečanega prometa v petek uveljavila sosednja Avstrija, sporno tudi to, da naj bi voznike tovornjakov po navodilu Avstrijcev na cestninski postaji Hrušica ustavljali tudi slovenski cestninarji, kar pa je predstavnica policije za odnose z javnostmi Vesna Drole zanikala.

Enostransko dejanje Avstrije

Avstrija je zaradi povečanega prometa v predoru Karavanke ob koncih tedna uvedla prepoved prometa za tovorna vozila, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 tone. Ta bo med 29. julijem in 3. septembrom trajala od 22. ure v petek do 15. ure v soboto. Prometni minister Patrick Vlačič avstrijsko potezo označil kot enostransko dejanje.

Avstrijsko prometno ministrstvo je namreč upravitelju avstrijskih avtocest Asfinagu določilo omejitev prometa težkih tovornih vozil skozi predor Karavanke na avtocesti A11.

Omenjena omejitev za tovorna vozila pomeni dodatnih 10 ur prepovedi vožnje skozi predor Karavanke. Kot pojasnjujejo na Darsu, v Sloveniji v turistični sezoni že velja prepoved vožnje za tovorna vozila ob sobotah od 8. ure do 13. ure in v nedeljo od 8. do 21. ure.

Ob tem na Darsu dodajajo, da omenjena odredba pomeni, da voznik tovornega vozila nad 7,5 tone ne sme peljati skozi predor Karavanke ob koncih tedna, pri čemer nastopi prepoved v petek od 22. uri in traja do vključno sobote do 15. uri, nato pa v nedeljo ob 8. uri v Sloveniji nastopi splošna prepoved vožnje za tovorna vozila, ki velja do 21. ure.

"Promet je treba urejati skupaj."

Vlačič je novinarjem po četrttkovi seji vlade dejal, da avstrijsko dejanje ni bilo usklajeno s slovensko stranjo, zato je avstrijski ministrici za promet Doris Bures poslal pismo, v katerem je poudaril, da pričakuje, da se vsi ukrepi, povezani z usklajevanjem obratovanja in vzdrževanja predora, dogovorijo na ustreznem nivoju dvostransko.

Dodal je, da je o omejitvi izvedel komaj v sredo, takšna dejanja pa po njegovem mnenju niso "v duhu sodelovanja dveh držav, ker je promet treba urejati skupaj".

Z ministrstva za promet pa so sporočili, da se avstrijski upravitelj avtocest s prepovedjo sklicuje na avstrijski zvezni predpis, ki je v veljavo stopil 31. maja. Kljub temu pa na ministrstvu opozarjajo, da takšen enostranski ukrep ni v skladu s pogodbo med SFRJ in Avstrijo o cestnem predoru skozi Karavanke, ki pravi, da se ustanovi skupni obratovalni komite, katerega naloga je usklajevanje obratovanja in vzdrževanja predora.

Velika gospodarska škoda

Predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije Andrej Klobasa pa je dejal, da so avtoprevozniki ogorčeni zaradi avstrijske prepovedi. Po njegovem mnenju tovorna vozila niso glavni krivec nastajanja zastojev v predoru Karavanke.

Prepoved vožnje za tovorna vozila bo avtoprevoznikom po njegovem mnenju povzročila veliko gospodarsko škodo. Ob tem je Klobasa zagrozil z zaprtjem predora Karavanke v primeru, da omejitev ne bo odpravljena.

Vzdrževalci Darsa bodo sicer s signalizacijo označili, da se morajo vozila, ki so težja od 7,5 tone, izločiti na počivališče na platoju Karavanke, so zapisali na Darsu.