Ne zgodi se pogosto, pravzaprav skoraj nikoli, da je na vrhu lestvice, ko gre za zaslužke v Hollywoodu in ko sta hkrati vključena oba spola, ženska. A tudi čudeži se dogajajo in tako se je pred dvema letoma zgodilo z Jennifer Lawrence, konec lanskega leta pa še s Scarlett Johansson. Forbesova lestvica, ki je Lawrenceovo in Johanssonovo postavila na prvo mesto, sicer ni merila honorarja igralk, temveč kinematografski zaslužek filmov, v katerih so igrale večje vloge, pa vendar. Tudi to je nekaj, bi rekli, predvsem pa lahko pomeni korak naprej v pogajalskem izhodišču igralk, ko gre za njihove honorarje, ki so praviloma bistveno nižji od honorarjev moških kolegov, čeprav gre za enakovredne vloge v istih filmih.

Plačila igralk zadnja leta tudi sicer postajajo predmet vedno bolj vročih razprav v Hollywoodu, ki so vrhunec doživele s spisom Jennifer Lawrence Zakaj sem plačana manj od svojih igralskih kolegov?. Lawrenceova se je z njim obregnila ob honorar, ki sta ga s soigralko Amy Adams prejeli za Ameriške prevare in ki je bil pol nižji od honorarja njunih moških kolegov, da so njene pritožbe upravičene in da za njimi stojijo tudi številke, pa po svoje potrjujejo tudi različne Forbesove lestvice.

Dobičkonosna in seksi

Filmi Johanssonove, ki so v kino prišli v zadnjih 12 mesecih, med njimi satira bratov Coen Pozdravljen, Cezar!, animirana Knjiga o džungli in superherojski Stotnik Amerika: Državljanska vojna, so po svetu prinesli 1,2 milijarde dolarjev zaslužka, kar je 50 milijonov več od zaslužka filmov, v katerih sta igrala drugouvrščena Chris Evans in Robert Downey jr. To pa, če pustimo ob strani prva mesta na lestvicah najbolj seksi žensk na svetu, kamor jo redno uvrščajo lahkotnejše revije, ni edina lestvica, na kateri je bila Johanssonova lani v samem vrhu. Forbes jo je namreč uvrstil tudi na tretje mesto najdobičkonosnejših igralcev, saj jih za vsak dolar, vložen v film, povrne 88,6 (prvi je Chris Evans, ki jih povrne 135,8), postala pa je tudi najdobičkonosnejša filmska zvezdnica vseh časov. Po ocenah spletne strani Box Office Mojo, ki meri kinematografski izkupiček, so filmi, v katerih je igrala, samo v Ameriki zaslužili 3,33 milijarde dolarjev, kar jo skupno uvršča na deseto mesto, kot naslednja igralka na lestvici pa ji šele na 19. mestu sledi Cameron Diaz. Prvi je Harrison Ford s kinematografskim izkupičkom 4,87 milijarde dolarjev.

Neaktivna liberalka

»Vznemirljivo je, da sem edina ženska v tej kategoriji,« je, ko je izvedela za novico, izjavila v New Yorku rojena igralka, a se hitro popravila. »Pravzaprav je razočaranje, da sem edina ženska v tej kategoriji. To je bilo zame rahlo presenečenje.« To je bilo bolj ali manj tudi vse, kar je v nasprotju z nekaterimi veliko bolj feministično nastrojenimi ali vsaj družbeno ozaveščenimi kolegicami na temo enakopravnosti spolov rekla Johanssonova, ki tudi drugače ne komentira rada stvari, ki se ne tičejo vsebine filmov. Tiho je bila, ko so se iz vrst azijskih umetnikov usule kritike, zakaj bo v filmu Ghost in the Shell enega najbolj kultnih stripovskih likov, kiborgovsko detektivko, majorko Kusanagi, igrala ona, belka, nič kaj pametnega pa ni imela povedati niti, ko se je lani po osmih letih umaknila z mesta ambasadorke dobre volje v dobrodelni organizaciji Oxfam. Povod za odstop je bilo njeno srkanje gazirane pijače v oglasu, prikazanem na finalu ameriškega nogometa Super Bowl, razlog pa pogodba, po kateri je postala obraz proizvajalca pijač Soda Stream, korporacije, ki je svojo tovarno postavila na z Izraelci naseljenem območju Zahodnega brega. Oxfam je bil ogorčen, javnost je Johanssonovo odpravila kot politično naivno, ona pa je med človekovimi pravicami in milijoni, ki jih prejema za oglaševanje gazirane pijače, na koncu izbrala slednje. Ter se izgovorila na ekstremno liberalno vzgojo v družini, v kateri se, mimogrede, po materini strani pretaka tudi izraelska kri.

Bolje bi bilo, če bi bila tiho, so si verjetno mislili njeni piarovci, in ostala pri svojih filmskih vlogah, ki so precej manj sporne in precej bolj privlačne od njene »liberalnosti«. O njih ni dileme. Festivalsko ali finančno so bili uspešni tako nizkoproračunski projekti, kot sta Under the Skin Jonathana Glazerja in Izgubljeno s prevodom Sofie Coppola, s katerim je pred 14 leti začela svojo pot proti zvezdam, kot tudi Marvelove uspešnice, v katerih igra superjunakinjo Črno vdovo. Uspešni tudi zato, ker je vedno vsaj malo fatalna in ker, čeprav še ni dobila oskarja, ki bi to potrdil, zna igrati. Če ne prej, je Johanssonova to dokazala z dramo Ona, v kateri je pustila vtis, čeprav je od sebe dala samo glas. Glas, s katerim se je dokaj neslavno preizkušala tudi v glasbeni industriji, in glas, ki bi ga v javnosti lahko spustila tudi, kadar ne gre za boj proti paparacem, ki jo lovijo po Los Angelesu, ali hekerjem, ki so na splet spravili njene gole fotografije. Slečeno smo jo tako in tako lahko videli že na velikem platnu.