Po novem bodo morale večje ladje ubrati manj glamurozno pot, ki je precej oddaljena od Grand Canala. Beneški župan Luigi Brugnaro ukrepe italijanske vlade pozdravlja, medtem ko nekateri menijo, da je načrt neizvedljiv.

V skladu z novimi pravili, ki sledijo začasni omejitvi, uvedeni pred tremi leti, bodo največje ladje, ki tehtajo 100.000 ton ali več, morale pristajati v oddaljenem tovornem pristanišču Marghera, kjer bodo uredili nov potniški terminal, do tja pa bodo plule po kanalu Malamocco.

Kar 99 odstotkov Benečanov je prepoved podprlo

Prebivalci Benetk in okoljevarstveniki že dolgo opozarjajo na nevarnost, ki jo predstavlja plovba velikih križark v bližini krhkega mesta na kolih. Zato se ne gre čuditi, da je skoraj 99 odstotkov Benečanov junija na neformalnem referendumu prepoved podprlo.

»Unescu in ostalem svetu sporočamo, da imamo rešitev,« je dejal Brugnaro po srečanju vladnega odbora za reševanje Benetk. »Pri tem so upoštevana vsa delovna mesta, povezana s križarjenjem, ki si ne moremo privoščiti, da bi jih izgubili. Sedaj lahko resno pričnemo z načrtovanjem križarjenj.«

Kot pravi italijanski minister za infrastrukturo in prevoz Graziano Delrio, bo potrebno urediti novo progo, ki jo bodo uredili v roku štirih let. Toda mnogi ne verjamejo, da je to mogoče doseči v tako kratkem časovnem okviru. Poleg tega, še vedno ostajajo določena okoljevarstvena vprašanja, kot je recimo onesnaževanje, ki ga povzročajo te velike ladje.