Kritika festivala Zvončki in trobentice: zvočne raziskave mladega slovenskega jazza
Že četrto leto zapored je zgornje nadstropje Cankarjevega doma zasedel festival slovenske jazzovske ustvarjalnosti, na katerem dobijo priložnost predvsem sveži projekti, ki sicer težko najdejo mesto v festivalskih programih. Pri tem ne gre nujno za neznana imena, saj je festival bolj kot v golo prezentacijo usmerjen k odpiranju vprašanj, ki so ta trenutek videti osrednja ne le s festivalskega vidika, pač pa tudi z vidika izobraževanja in možnosti, ki se odpirajo ali zapirajo tovrstnim muzikam doma in v tujini. O tem sta se razgovorila predvsem Dre Hočevar in saksofonistka Pia Podgornik na uvodni okrogli mizi s posrečenim naslovom Jazz in čez, ki je bila zastavljena okoli vprašanja imitatorstva in socialnih pogojev razvijanja lastne ustvarjalnosti.
Trio precept.concept.percept se ukvarja s skrajnim zvočnim redukcionizmom in v ospredje postavlja ravno zvok. (Foto: Nada Žgank)
V klubu se je za tem zvrstil zajeten in večurni zalogaj različno koncipiranih mlajših projektov in zasedb sicer že utrjenih imen mlajše domače scene, ki jih pravil...
Tudi zunaj ustaljenih jazzovskih strujanj obstaja konsenz, da je album Milesa Davisa Kind of Blue (1959) ena večjih prelomnih točk v antologiji jazza...