Skladatelj nove slovenske opere koda LMilko Lazar v gledališkem listu zapiše, da je začel pri vprašanju, »kaj je sploh sodobna opera danes in kje je njen domicil«. Svoj ustvarjalni postopek začenja tako rekoč z ničle, ker »le tako lahko nastane nekaj popolnoma novega«. Ugotavlja, da je opera »danes mrtva«, da je »nesmiselno v tem času razmišljati o operi po njenem romantičnem vzoru«. V vsem tem je velika doza resnice, toda Lazar napravi tudi obrat, ko prizna, da »obstaja spoštovanje do klasičnih modelov, do velikih stvaritev iz prejšnjih obdobij, in tega ne moreš prezreti. V to res težko radikalno posežeš, predvsem v opernih institucijah.«
Ponesrečeni poskus novega – koda L (Foto: Darja Štravs Tisu)
Prav ta aporetični obrat v največji meri zaznamuje noviteto. Nova opera v času svoje smrti trpi prav zato, ker skuša iskati nove meandre, a se hkrati zapleta v najb...