Anouk de Clercq, belgijska filmarka: Vrnitev od pogleda nezemljana
Eksperimentalni filmi belgijske umetnice Anouk de Clercq na prvi pogled morda delujejo nepristopno, a hitro ugotovimo, da skozi minimalizem, sugestivnost in abstrakcijo vendarle gradi na povsem človeških občutjih. Umetniško pot je začela kot glasbenica, filmu se je posvetila šele pozneje – in glasba v njenih filmih še vedno igra povsem enako, če ne še pomembnejše vloge kot slika. Rada namreč združuje tudi druge umetnostne zvrsti: arhitekturo, gledališče, ples. Za svoja dela je prejela številne nagrade in jih razstavljala v Tate Modern, Centru Pompidou, Reini Sofii, Centru sodobne umetnosti v Ženevi… Letos je obiskala tudi festival Kino Otok v Izoli.
»Film lahko gledamo na telefonu, računalniku, praktično kjer koli, toliko zaslonov imamo zdaj – a nič se ne more meriti s tem, da si ga ogledaš z drugimi in se nato o njem pogovarjaš,« je prepričana Anouk de Clercq. (Foto: Anne-Pauline Serres)
Kako nastajajo vaši filmi?
Zanimajo me podobe, drugačne od tistih, ki jih vidimo v prevladujoči kinokulturi – odkrivati poskušam nove načine gle...