Če smo nekoč v Sloveniji oziroma Jugoslaviji prisegali na klasično dekoracijo s solatnim listom, paradižničkom in v boljših gostilnah s korenjem ali redkvico, izrezljanima v vrtnico, je danes za spodoben krožnik treba vsaj še po kakšno cvetlico. Hrano jemo tudi z očmi in videz je zagotovo zelo pomemben pri tem, kako nam bo neka jed teknila, a ko se hrana kot žanr pojavlja na družbenih omrežjih, kot je instagram, je videz pogosto vse, kar večina od hrane okusi.

Tako ne preseneča, da so tako v tujini kot pri nas nekatere restavracije zaslovele zaradi svojih spektakularnih posameznih jedi, ki so bile dobro videti na fotografijah. V ZDA so kraljevali krofi z zlatom, mlečni šejki, na katerih je bil kot dekoracija uporabljen kos torte, podobno smo pri nas v Nabrežju lahko pili, še bolj pa gledali unicorn gin, džin, postrežen z rožnato sladkorno peno, ki se ob prilivanju tonika stopi.

Keramika, zlato in rože

Lani so na tem področju zagotovo prednjačile obedovalnice, ki so ponujale brunch, vmesni obrok med zajtrkom in kosilom, ob katerem se, sploh ob koncu tedna, spodobi spiti kozarec penine, zakamuflirane s pomarančnim sokom. Zdaj sicer že zaprti bistro Biro je zagotovo del svoje slave doživel zaradi keramičnih krožnikov oblikovalke Hane Karim in zlatega pribora, s katerim so obiskovalci jedli preproste jedi, kot so jajčka in popečeni kruh.

Glede umetelne priprave jajčk še danes prednjači bistro Ek, fotografije jedi iz verige Bazilika pa že nekaj časa lahko občudujemo tudi v kuharski knjigi Darje Končarevič. Prav Baziliko lahko uvrstimo med prve, ki so svoje zdrave obroke spretno fotografirali in objavljali na družbenih omrežjih. V samem središču mesta podobno počnejo tudi v dveh obedovalnicah Barbarelle, letos pa sta se jima pridružila še novinca Tink's in Veganika, kjer smo jim o instagramabilnosti hrane zastavili nekaj vprašanj.

Jedilne rožice kot zaščitni znak

Veganiko boste najlažje našli v ulici Komenskega in na instagramu. Njena lastnica Nika Babič se je za promocijo prek instagrama odločila iz preprostega razloga: ker smo ljudje vizualna bitja. Njene jedi so veganske, predvsem pa izjemno fotogenične.

»Pri snovanju jedilnika najprej pazimo, da je jed dobra, šele nato, da je tudi prijetna na pogled. Kaj ti bo lepa hrana, če ni za pojest. Hrano dekoriramo po trenutnem navdihu, med krožniki uporabimo po navadi tistega, ki se najbolj barvno sklada z jedjo. Jedilne rožice pa so postale skorajda naš zaščitni znak, zato jih uporabljamo tudi v primerih, ko hrane ne fotografiramo. So praktično na vseh naših sladicah.«

Superhrana za superfotke

Podobno so se promocije lotili v lokalu Tink's na Tavčarjevi, še enem lokalu, ki je bolj viden na spletu kot »v naravi«, saj se zaradi majhnosti in nevpadljivega znaka mimogrede sprehodite mimo, ne da bi ga opazili. Znani so predvsem po »poke bowls«, riževih skledah, ki jih lahko pomalicate s tuno, lososom ali veganskim nadomestkom, kot sta tofu in tempeh.

Prisegajo na superhrano, pri tem pa sledijo svetovnim trendom, ki jih prilagodijo slovenskemu trgu in povpraševanju. »Dodatki na jedeh ne prispevajo samo k estetskemu vidiku, ampak izbiramo takšne, ki imajo tudi kakšne pozitivne lastnosti, na primer različno mikrozelenje, s katerim lahko popestrimo skorajda vsako jed,« nam je povedala Tina Rakuš.

Pri Tink's so na instagramabilnost pazili tudi pri opremi lokala. »Seveda smo dodali določene elemente, ki na slikah delujejo lepo, kot na primer stena iz belih opek, zelene rastline, tudi zelena stena v drugem prostoru,« je razložila.

Za fotogeničnost lokala pa poskrbijo tudi tako, da dajo vsak teden na mize novo cvetje.