Metabonma sta si programsko zamislila člana tolkalnega dueta Drumartica Simon Klavžar in Jože Bogolin, z njima pa sodeluje tudi producentka Nataša Serec iz KUD Mreža, kjer že imajo izkušnje s prirejanjem koncertov klasične glasbe na Metelkovi. Pred leti so denimo organizirali koncert takratnega Prešernovega nagrajenca, skladatelja in pozavnista Vinka Globokarja, ki je med seboj premešal različne poslušalce; kar nekaj jih je takrat prvič obiskalo Metelkovo. Podobno počne Metabonma, ki je opravil s predsodki, kakšna glasba sodi v kakšen prostor in kakšni naj bodo poslušalci.

Pet koncertov, šest novitet

Nekaj sredstev za izvedbo Metabonmaja je doslej pritekalo z Mestne občine Ljubljana, letos pa so jih občutno podprli tudi na ministrstvu za kulturo, verjetno zato, ker so idejni koncept okrepili ter ga zastavili še bolj mednarodno. Petim skladateljem so lahko naročili nova dela, ki bodo izvedena krstno, naknadno pa je za duet Drumartica Uroš Rojko napisal minimalistično skladbo z naslovom MArimbafoNIA. Sicer pa je povezovalna nit med skladatelji sonet mladega pesnika Matjaža Zorca z naslovom «stvarjenje, izpetost», ki naj bi jim služil v navdih.

»Samo ena od petih kompozicij bo vokalna, izvedena bo že na prvem koncertu 27. oktobra v Klubu Gromka, ko bo z duetom Drumartica nastopila mezzosopranistka Nuška Drašček - Rojko. Gre za skladbo Brucea Hamiltona iz Bellinghama, s katerim najin tolkalni duet že nekaj časa sodeluje,« je povedal Simon Klavžar. Z Bogolinom sta povabila skladatelje, ki so znani po svoji prilagodljivosti in so bili pripravljeni v treh mesecih napisati skladbo.

Paleta skladateljev

Med povabljenci je tudi Ana Ignatovič - Glinska, predavateljica na varšavski glasbeni akademiji, ki piše v neobaročnem slogu in bo napisala skladbo za trobilni kvintet Contrast. Napisala je že kar nekaj tolkalnih skladb, ki so v mednarodnem prostoru zelo popularne, eno od teh je duo Drumartica posnel tudi za svojo ploščo. Že na akademiji pa je tolkalni duo izvajal skladbo Petre Strahovnik. Tokrat sta jo povabila ponovno, prav tako Matijo Krečiča, ki je v skupini povabljencev stilno nekoliko drugačen, a ravno zato zanimiv. Matej Bonin z Drumartico redno sodeluje že vrsto let. »Delati z njim je vedno zelo kaotično, hkrati pa zelo zanimivo in zabavno,« dodaja Klavžar.

Raznolike so tudi zasedbe, ki bodo nastopile na petih koncertih; vse po vrsti se posvečajo sodobni glasbi in so navajene izvajati novitete, recimo Trio Weawe in Duo Enssle-Lamprecht/Ansambel za srednjeveško in novo glasbo.

Tudi stara glasba

Producentka Nataša Serec pojasnjuje, da »letošnji program ni sestavljen le iz sodobnih skladb, ampak bodo recimo izvedeni tudi monoskripti iz 13. stoletja. Poslušalci, za katere se borijo tudi preostala klasična koncertna prizorišča, denimo Slovenska filharmonija ali Cankarjev dom, nedvomno prihajajo v nekakšen drugačen prostor in njihov odziv kot tudi izkušnje izvajalcev in skladateljev so odlični.«

Večkrat povabijo tudi osmošolce in devetošolce, pridejo pa tudi njihove babice in dedki. »Večkrat se nam pridružijo tudi metelkovci, člani drugih klubov in organizacij. Na eni strani gre torej za destigmatizacijo prostora, na drugi pa za kakovosten program,« je še povedala producentka.

Tudi nastopajoči se v tem abonmaju počutijo posebno sproščeno. Klarinetist Mate Bekavac je denimo igral pri točilnem pultu, harfistka Tina Žerdin pa si je za nastop »privoščila« kavbojke. Zelo pomembna stvar je tudi neposredna in pristna komunikacija s poslušalci: glasbeniki povedo kaj o skladbah, obiskovalci pa lahko z njimi tudi poklepetajo o tem, kar so slišali.