»Gostoljubje imamo Štajerci v genih,« je prepričana Patricija Jankovič, podpisana pod idejno in izvedbeno zasnovo turističnega projekta z zaščiteno blagovno znamko Flavors of Styria – Okusi Štajerske. Opredmeten je kot spletna stran, na kateri lahko posamezniki in skupine kupijo raznovrstne turistične pakete za preživljanje prostega časa na Štajerskem. Imena paketov so slikovita: V deželi Bolfenka, Štajerska v srcu, V toti naši kleti, Po križevi poti…

»Štajerska ni namenjena množičnemu turizmu,« je prepričana Jankovičeva, »obenem imamo zelo dobro razvit turizem na podeželju, ekološki turizem, vinogradniško tradicijo in ponudbo.« Štajerski pa manjka povezovanje, manjšim ponudnikom tudi denar za učinkovito trženje. To vrzel naj bi zapolnila omenjena spletna stran. Sprva so načrtovali, da bodo oglaševali 30 ponudnikov: vinarjev, gostincev, izletniških kmetij, ponudnikov prevozov, adrenalinskih doživetij ter športnih in kulturnih dogodkov. »Danes jih je že več kot 70, povezali smo jih v ustvarjalne in inovativne zgodbe,« je ponosna Jankovičeva. Okusi Štajerske naj bi postala v kratkem prepoznavna blagovna znamka. Zato so jo zaščitili, v kratkem nameravajo z njo polepiti gondole in mestne avtobuse, po turističnoinformacijskih centrih bodo razdelili papirnato gradivo.

Projekt pod okriljem ljudske univerze

Uradni prijavitelj projekta Okusi Štajerske je zasebna »ljudska univerza« iz Rogaške Slatine, vseživljenjski Izobraževalni center Prah, ki je od ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo prejel 167.000 evropskih evrov, podjetje pa je primaknilo dobrih sto tisočakov lastnih sredstev.

Direktor Igor Prah si od projekta, ki se mu bo javna finančna pipica zaprla avgusta letos, obeta tudi izboljšanje zaposlitvenih možnosti njegovih (odraslih) učencev. Pri ponudnikih gostinskih in turističnih storitev, ki sodelujejo pri Okusih Štajerske, si bodo v prihodnje precej lažje zagotovili kakovostno mentorstvo in učna mesta, je prepričan.

Za trženje »okusne« ponudbe bo pristojna paraobčinska turistična agencija Martura. Nagovarjati nameravajo zelo širok krog potencialnih gostov. »Zahtevne obiskovalce, avtobusne skupine, pustolovce – to so tisti, ki potrebujejo zgolj smernice, zamisli in okvir potovanja, skupine za team building in kongresni turizem,« je naštela Rebecca Gerbec iz Marture.

Štajerska je na tujih trgih privlačna tudi zaradi svoje varnosti, je prepričana Gerbčeva in opisala anekdoto: »Lani smo na Pohorje peljali na izlet skupino iz Indije. Spraševali so nas, kje so varnostniki, ker niso mogli razumeti, da se je pri nas varno sprehoditi skozi gozd.«