»Trenutno ocenjujemo, da bodo postopki za odpravo prizemljitve stekli sredi leta 2020,« so po poročanju nemške tiskovne agencije dpa zapisali v sporočilu in dodali, da se zavedajo, da težave pri odpravljanju pomanjkljivosti teh letal predstavljajo težavo za njihove stranke, regulatorje, dobavitelje in potnike.

Boeing naj bi po prvotnih pričakovanjih dovoljenje ameriške zvezne uprave za letalstvo FAA dobil konec marca ali v začetku aprila, sedaj naj bi ga konec junija ali julija, je dpa povedal neimenovani vir, seznanjen z Boeingovimi načrti. To bi pomenilo, da bodo letala na tleh vsaj 15 oz. 16 mesecev.

Letala 737 max so prizemljena od marca lani, ko je prišlo do druge nesreče v petih mesecih. Prva nesreča se je zgodila 29. oktobra 2018, ko je v Indoneziji v strmoglavljenju letala 737 max prevoznika Lion Air umrlo 189 ljudi. Nato je 10. marca 2019 je letalo istega modela prevoznika Ethiopian Airlines strmoglavilo v Etiopiji, umrlo je 157 ljudi. Po drugi nesreči so regulatorni organi po svetu, med drugim v Evropi, Kanadi in na Kitajskem, nato pa tudi v ZDA tem letalom prepovedali leteti.

Preiskave so pokazale, da je bil eden od vzrokov nepravilno delovanje avtomatskega sistema MCAS, ki naj bi preprečil zastoj letala oz. izgubo vzgona. V obeh primerih se je sistem kmalu po vzletu vklopil zaradi napačnih podatkov senzorjev, piloti pa sistema niso mogli pravočasno izključiti in prevzeti nadzora nad letalom.