Iz indijske zvezne države Pandžab prihajajo novice o strmoglavljenju Pipistrelovega letala virus sw 80 garud. V nesreči, do katere je prišlo kmalu po vzletu, je umrl pilot, kopilot pa je bil poškodovan in se zdravi v bolnišnici. Po poročanju India Today je v nesreči umrl podpolkovnik, ki je uril kadete.

Letalo, ki je bilo v lasti indijske vojske, je strmoglavilo takoj po vzletu z letališča Patiala na severu Indije. Indijska vojska je že ustanovila preiskovalno komisijo, ki bo skušala ugotoviti, zakaj je prišlo do nesreče.

Letalo tipa virus sw 80 garud je pred petimi leti zmagalo na natečaju indijske vojske za dobavo 194 primerkov. Indija s Pipistrelovimi letali uri pilote vojnega letalstva, mornarice in kadetskega korpusa. Po navedbah z wikipedije je bilo to največje naročilo ultralahkih letal v zgodovini in daleč največje naročilo za podjetje Pipistrel.

O težavah Pipistrelovega letala smo poročali lanskega avgusta, ko je na Norveškem med uradno predstavitvijo električnega letala slednje zasilsno pristalo na gladini jezera. Potnika – direktor podjetja, ki upravlja norveška letališča in državna sekretarka na ministrstvu za okolje – se v nesreči nista poškodovala.

Pipistrel: Ne vemo, kako je bilo letalo vzdrževano

Iz Pipistrela so sporočili, da so užaloščeni zaradi nesreče ter da sočustvujejo z družino pilota inštruktorja, poškodovanemu kadetu pa želijo čimprejšnje popolno okrevanje.

Zapisali so, da je pa javno dostopnih informacijah videti, da so se na letalu takoj po poletanju na višini nekaj deset metrov pojavile težave z motorjem. Letalo je poskusilo zasilno pristati in ni navpično strmoglavilo. Zapisali so še, da je letalo imelo vgrajeno reševalo padalo, ki rešuje letalo skupaj s posadko, a za to potrebuje določeno višino in pravočasno reakcijo pilota. »V tem trenutku nimamo informacij zakaj padalo ni bilo aktivirano – ali pilot ni imel dovolj časa, da ga aktivira ali pa je ocenil, da je višina prenizka. To bo pokazala preiskava,« so zapisali v sporočilu za javnost. V pomoč pri ugotavljanju vzroka za nesrečo bo v pomoč tudi črna skrinjica.

»Žal v tem trenutku nimamo nobenih informacij o tem, kako je bilo letalo vzdrževano, saj ga vzdržuje indijska vojska, niti kakšna je bila kvaliteta goriva oziroma koliko goriva je bilo še v rezervoarjih,« so zapisali.

Dodali so še, da gre za dokazano varna letala, ki letijo na 85 lokacijah po vsej Indiji v ekstremnih razmerah tudi po 7 ur na dan. »Pri tako intenzivni uporabi in pri takšni raznolikosti izkušenj pilotov in inštruktorjev seveda lahko pride tudi do nepravilne uporabe ali vzdrževanja,« so še dodali. To sicer ni prva nesreča Pipistrelovega letala v Indiji – pred tem sta strmoglavili že dve letali, obakrat ni šlo za tehnično napako na letalu temveč za napako pilota, sporočajo iz Pipistrela. »Če bo preiskava pokazala kakršno koli povezanost nesreče s tehnično pomanjkljivostjo na letalu, bo Pipistrel po ustaljenih postopkih v letalstvu ustrezno ukrepal in morebitno pomanjkljivost nemudoma odpravil na vseh letalih istega tipa,« so zatrdili v Pipistrelu.