Ob predstavitvi predloga zakona, ki je bil v javni obravnavi do sredine februarja, nato pa sta se kmalu »zgodila« nova vlada in koronavirus, so bili odzivi nanj različni. Po eni strani so vsi pohvalili namero, da se obdavčitev novih avtomobilov bolj prilagodi okoljski (ne)prijaznosti teh, po drugi strani pa je bilo tudi kar nekaj pripomb. Uvozniki, zveza potrošnikov in mnogi drugi so opozarjali predvsem na to, da bodo spremembe prinesle podražitev vozil, ki jih pri nas kupimo največ, da ne bi smeli ločiti med vrsto pogona (bencin, dizel), pa tudi, da bi bilo v ključni fazi uveljavljanja električne mobilnosti smiselno električna vozila izvzeti iz obdavčitve. Namesto takšne, edine logične poteze je namreč predlog zakona predvideval kar približno 40-odstotno povišanje obdavčitve, pri čemer bi si za zgled lahko vzeli tudi primerljive davčne sisteme v tujini, v katerih električna vozila niso obdavčena.

Ministrstvo za finance je takrat obdavčitev električnih vozil opravičevalo s tem, da so pri nas na voljo druge olajšave in pomoči pri nakupu takšnih vozil (ugodni krediti…), vključno s subvencijami Eko sklada. Te naj bi nadomeščale davčne ugodnosti in so lani denimo znašale 7500 evrov pri nakupu povsem električnega avtomobila in 2000 evrov (pred tem pa že tudi 4500 evrov) pri nakupu priklopnega hibrida. A jasno je, in je bilo že vseskozi, da tudi pri tem ne gre za vrečo brez dna, saj sredstev ni neomejeno. In ker se zanimanje za električne avtomobile vseskozi povečuje, bi ob enakih subvencijah sredstev za te kaj hitro zmanjkalo. Napovedovalo se je, da bi utegnili letos, ob vseh novih električnih avtomobilih na trgu, pri nas namreč prodati okrog 1000 takšnih vozil, ob enaki višini subvencij pa bi denarja zmanjkalo že kar precej pred 700. prodanim. Zato niti ni bilo presenetljivo, ko je, tik preden je koronavirus »zaprl vse«, v javnost prišlo sporočilo, da se letos subvencije pri nakupu električnega vozila znižujejo na 6000 evrov, za priklopne hibride pa se celo ukinjajo.

Obrazložitev, da je to drugo zelo slaba poteza, zahteva daljši zapis, zato o tem drugič, znižanje subvencij pri električnih vozilih pa praktično izniči argument o zgoraj omenjeni obdavčitvi teh. Zato gre upati, da bo (med drugim) v tej točki novi DMV drugačen od predlaganega. V vsakem primeru pa bo treba z njim pohiteti, a kot rečeno šele po koronavirusu, ki bo zagotovo vplival tudi na prodajo. Pa ne samo električnih vozil.