Tupperware, katerega nepredušno zaprte plastične posode so pomagale, da se je hrana dlje obdržala sveža za družine, ki so se po vojni spopadale s krizo, je leta 1946 ustanovil kemik Earl Tupper. Priljubljenost plastičnih posod je dobesedno eksplodirala v petdesetih letih 20. stoletja s predstavitvijo in prodajo izdelkov na zabavah, ki so jih organizirale gospodinje iz predmestja. In tudi danes se podjetje zanaša na »vojsko« 300.000 lokalnih agentov, ki posodo neposredno prodajajo in bodo z bankrotom podjetja močno prizadeti. Za mnoge je to pomemben vir dohodka. Prav tako se taperver danes prodaja tudi v večjih trgovinah, kot sta Walmart in Target.

Tupperware je marca opozoril, da njegovo poslovanje morda ne bo preživelo zaradi vse manjšega povpraševanja po njegovih plastičnih posodah in naraščajočega dolga. Junija je podjetje tudi objavilo, da zapira zadnjo tovarno v ZDA in odpušča 150 delavcev, proizvodnjo pa zaradi cenejše delovne sile preselili v Mehiko. Tovarna v mestecu Hemingway v Južni Karolini je od odprtja pred 48 leti proizvedla na milijarde sponk za kuhinjske omare. Zaprtje, ki bo začelo veljati pozneje letos, je velik udarec za 148 delavcev v tovarni okrožja Williamsburg. Proizvodnjo bodo preselili v Lermo v Mehiki, kjer podjetje pravi, da že izdeluje izdelke za ZDA in Kanado.

{MEDIA_POSITION}ArticleEmbed-688663{/MEDIA_POSITION}

Tupperware je aprila 1976 odprl tovarno v Južni Karolini, da bi zadovoljil povpraševanje vzhodno od reke Mississippi, ko je rast podjetja hitro rasla. Do leta 1993 je živilski obrat proizvedel 173 milijonov kadi in posod iz pisane plastike. S časoma, ko so veliki trgovci na drobno ponudili svoje različice, je prodaja upadla in prišlo je do odpuščanj. Leta 1996 so odpustili 300 delavcev, leta 2005 še 250 ljudi.

Vzpon in padec podjetja Tupperware

Potem ko je Earl Tupper leta 1946 ustanovil podjetje, je prodaja izdelkov v petdesetih letih 20. stoletja močno narasla. Delno tudi po zaslugi njegovih ikonskih »zabav taperver', na katerih je prodajalec obiskal nekoga na domu, da bi pokazal in prodal posode. Te zabave vse odtlej burijo ljudsko domišljijo. Nepozaben je tudi lik Dixie Longate, drag queen oseba, znana kot »Tupperware Lady«. Igra jo igralec Kris Andersson in je znana po svojih komičnih skečih, v katerih prodaja plastične izdelke.

Prodaja se je dvignila v času pandemije covid-19, saj so družine ostale doma in si čas zapolnile s kuhanjem. A prodaja je nato kmalu začela spet padati in naraščati je začel dolg podjetja. Posledično je začela padati tudi vrednost delnice podjetja; junija je padla na 1,50 dolarja, kar je v primerjavi z letom 2013, ko je bila njena vrednost 100 dolarjev, izredno nizko. V začetku tedna, ko so se pojavile govorice o bankrotu, je vrednost delnice z 1,20 dolarja padla na pičlih 50 centov.