Petra Stušek , vodja stikov z javnostjo Zavoda za turizem Ljubljana (ZTL), pravi, da se lahko prišleki že na letališki informacijski točki oborožijo z morebitnimi manjkajočimi informacijami in materialom, preostalo jim je na voljo v mestnih turističnih informacijskih centrih. "O Ljubljani sem brala v spletnem vodniku, informacije so bile odlične. TIC-a v Ljubljani nismo obiskali, saj smo imeli vodnik," je povedala Pat Ashwell , ki je kolesarila po vsej državi.

Po podatkih ZTL se največ turistov odpelje do glavnega mesta z avtobusom, nekaj manj s taksijem ali z najetim avtomobilom. "Linijski avtobus stane približno 1000 tolarjev, uporabljajo tudi Easyjetov in Globtourjev transfer. Taksi stane vsaj 5000 tolarjev, sprašujejo pa, kako da ne obstaja podzemna železnica oziroma primestni vlak," je povedala Stuškova. Izjema med njimi je bila Hetty Noble , katere hči je poročena s Slovencem in ima zato osebni prevoz. "Promet v Ljubljani je v redu. Nekoč sem se celo peljala z mestnim avtobusom, pa sploh ni bilo grozno," se je nasmejala Noblova.

ZTL je takim gostom pripravil brošuro Ljubljana at a glance (Ljubljana na prvi pogled), obstaja tudi vodenje Ljubljana by night (Ljubljana ponoči), v katerem je poudarek na nočni ponudbi. Po podatkih ZTL so najbolj priljubljene restavracije Sokol, Romeo in As ter lokali Cutty Sark, Bachus in Pločnik. Ob tem Stuškova zatrjuje, da Ljubljana ni postala tarča živahnih, k vandalizmu nagnjenih potnikov: "Okolje se jim zdi urejeno in ga tudi sami ne želijo uničevati."

Res besedam hvale ni bilo videti konca. Kenneth Mallatt je Ljubljano obiskal že pred 20 leti: "Letos sem se imel odlično, Ljubljana je še vedno tako lepa kot nekoč." Tudi Ashwellova ni skoparila s pohvalami: "Mesto je fantastično, lepo za sprehode in mirno, pa še poceni." Noblovi, ki v Ljubljani najraje malo nakupuje, poseda po kavarnah, obeduje in se sprehaja, pa najbolj ugaja Tromostovje in čas, ko je v mestu polno študentov.

Kljub vsemu opaža Stuškova negativen odziv na zaprte trgovine ob koncu tedna, kar kaže, da turisti pri nas tudi nakupujejo. "Hrana je res cenejša, vendar ni dovolj zelenjave. Solate so že, kaj več pa ne," je pripomnila Ashwellova. Vseeno je to ni odvrnilo, da ne bi zatrdila, da se bo še vrnila. Na letalu se ji bo pridružilo še preostalih 92 odstotkov anketiranih v raziskavi ZTL, ki bodo Ljubljano zaradi (po njihovo) izjemne razvitosti, kultiviranosti, znanja tujih jezikov, visokega bivalnega standarda in zelo dobre kuhinje ponovno pozdravili.

Še v Španijo, Italijo in na Švedsko

Easyjet nas je z Anglijo povezal aprila lani, vsak dan se z letalom sem ali tja prepelje približno 120 ljudi. Novembra se nam je odprla še pot do Berlina, v nekaj tednih pa bo jasno, kateri letalski prevoznik bo povezal Ljubljano z Barcelono, Rimom in Malmöjem.