»Izhodišča za sklenitev mednarodnega sporazuma z Madžarsko glede sodelovanja pri projektu drugi tir so sedaj v usklajevanju na slovenski in madžarski strani. Ko bodo usklajevanja končana in izhodišča znana, bodo tudi predstavljena javnosti,« so danes po delovnem sestanku koalicijskih partnerjev sporočili z infrastrukturnega ministrstva. Sporazum mora sicer potrditi še DZ.

Sodelovanje Madžarske v projektu drugi tir je ena največjih neznank projekta. Vlogo zalednih držav v projektu sicer opredeljuje zakon o drugem tiru, ki pa zaenkrat še ne velja. Zaledna država lahko v skladu z zakonom pridobi poslovni delež v družbi, a ta v osnovnem kapitalu ne sme doseči ali preseči deleža Slovenije. Na ministrstvu za infrastrukturo so večkrat izpostavili, da si od Madžarov obetajo do 200 milijonov evrov.

Z informacijami o tem, kaj bo sosednja država dobila v zameno za sodelovanje pri projektu, pa so bili na ministrstvu do zdaj skopi. Primorske novice so v soboto poročale, da naj bi bila vlada po neuradnih informacijah pripravljena odpreti koncesijsko pogodbo z Luko Koper, a so na ministrstvu to ostro zanikali.

Zaradi morebitnega sporazuma z Madžarsko o sodelovanju pri investiciji drugi tir se koncesijska pogodba, koncesijsko območje in lastništvo Luke Koper ne bodo spreminjali, so poudarili. »V sporazumu bo opredeljeno, da se ne posega v dejavnosti Luke Koper in da se ne dodeljuje dostopa do morja. Zapisano bo tudi, da je infrastruktura drugega tira v lasti Slovenije,« so zatrdili. Vsebino sporazuma so danes obravnavali koalicijski partnerji, srečanja pa so se udeležila infrastrukturni minister Peter Gašperšič, državni sekretar in vodja projekta Jure Leben ter generalni direktor podjetja 2TDK Metod Dragonja.

Židan: Sporazum bi lahko obravnavali že ta ali prihodnji teden

Poslanci so bili po srečanju z izjavami skopi, je pa prvak SD Dejan Židan pojasnil, da bi lahko vlada sporazum obravnavala že ta ali prihodnji teden. V SD sicer poudarjajo, da mora biti vse v zvezi z dogajanjem pri drugem tiru transparentno in javnosti znano, a Židan vsebine današnjega pogovora ni želel razkriti. Poudaril je, da je izgradnja drugega tira v interesu Slovenije, tudi Luki Koper in Primorski pa moramo po njegovi oceni dati novo spodbudo, ker sedanja omejitev že omejuje razvoj luke in širšega območja.

Predsednik DeSUS Karl Erjavec je medtem ob vprašanju, ali je projekt drugi tir ogrožen, spomnil na zadrego glede tega, da zakon še ni uveljavljen. Meni, da Slovenija, če želi ohranjati gospodarsko rast, potrebuje projekt, saj mora država po njegovi oceni razvijati infrastrukturo. Prav transport oz. logistika je po njegovih besedah ena najbolj perspektivnih panog, ki jih lahko v prihodnjih letih razvijamo. Vsebine, ki jo je danes predstavilo ministrstvo, tudi Erjavec ni želel razkriti in komentirati, saj je šlo po njegovih navedbah za zaprt sestanek. Seznanjeni pa so bili s potekom nadaljnjih aktivnosti oz. priprav, ne glede na to, da zakon o drugem tiru še ni uveljavljen.

Prav tako ni odgovoril na vprašanje, ali ga skrbi sodelovanje Madžarov pri tem projektu, saj se za zdaj po njegovih navedbah pogovarjajo zlasti o izhodiščih za sodelovanje. Leben se je sodelovanja z Madžari dotaknil konec novembra in dejal, da je osnutek izhodiščnega gradiva že pripravljen. Napovedal je, da bo šel sporazum po tem, ko ga bosta z ministrom Petrom Gašperšičem predstavila koaliciji, na vlado in nato na odbor za evropske zadeve in v DZ. »Če bo šlo vse po načrtih, računamo, da bi lahko v začetku februarja prišlo do podpisa,« je dejal.