Tekmovanja svetovnega pokala v biatlonu na Pokljuki, ki se začenja danes, bi težko izpeljali brez ustrezne infrastrukture, kamor sodi tudi blejska severna razbremenilna cesta, ki jo na Bledu slovesno odpirajo danes. Približno pet mesecev po tem, ko je po njej stekel promet, je namreč cesta pred nekaj dnevi dobila tudi stalno uporabno dovoljenje, vsa dela pa so zaključena, zagotavlja predstavnica za odnose z javnostmi destinacije Bled Romana Purkart.

Poleti razredčili prometne zamaške

Ob rekordni poletni sezoni je odprtje obvoznice za promet na začetku julija pomenilo pomembno razbremenitev prometa v središču Bleda. Domačini so tega veseli, saj so po novem denimo iz Podhoma ali Zasipa in Gorij ter blejskih naselij v bližini gradu precej hitro na glavni cesti, ki vodi proti Lescam ali Bohinju. Med deli na severni obvoznici so, kot pravijo, pokazali veliko strpnosti, saj so bile razmere včasih skorajda neživljenjske. Nekaj časa nekateri z vozili niso mogli priti do svojih domov, prometni režim pa se je ves čas spreminjal in nikoli niso vedeli, po kateri poti bodo odšli od doma in po kateri prišli domov.

Tudi turisti so bili sprva zmedeni, saj so bolj kot oznakam na prometnih znakih, ki so jih denimo na poti do blejskega gradu usmerjali na obvoznico, zaupali svojim navigacijskim napravam, ki ceste še niso imele vrisane, ali pa svojemu spominu na morebitne pretekle poti do ciljev na Bledu. Zato poleti skorajda ni minil dan brez prometnih zamaškov med blejskim hotelom Astorio in odcepom za blejski grad s stare ceste. A na občini Bled pričakujejo, da bo tovrstnih težav vse manj.

Vrednost trenutnih gradbenih del je znašala približno 4,2 milijona evrov. Skupaj s predhodnima obnovama Seliške in Rečiške ceste, krožiščem na Ljubljanski cesti, odkupi zemljišč, stroški investicijske in projektne dokumentacije je vrednost do zdaj izvedenega slabih osem milijonov evrov, od katerih je dobrih 80 odstotkov financirala direkcija za infrastrukturo, manjši delež pa občina Bled.

Prihodnjo jesen prva dela za južno obvoznico

K večji pretočnosti prometa od Lesc proti Bledu pa bo najbolj pripomogla južna razbremenilna cesta proti Bohinju. Njena gradnja še ni na vidiku, saj se pristojni še vedno ukvarjajo z odkupom potrebnih zemljišč. Še vedno pa po besedah Purkartove po informacijah države velja, da bo južna obvoznica potekala po fazah. »V prvi fazi naj bi prihodnje leto jeseni začeli graditi krožišče na Betinovem klancu na začetku Bleda iz smeri Lesc,« pravi Purkartova.

Južna blejska obvoznica bo precej zahtevnejši projekt in bo od severne skoraj desetkrat dražja. Stala naj bi kar okoli 39 milijonov evrov, saj je na 3,3 kilometra dolgi trasi predviden tudi predor. pe