Veliko. Kajti zdaj je modno, da vpijemo o elektrificiranosti avtomobilov. Sicer si takoj označen kot »nesocialen«. Zato danes celo industrija sama skuša ugasniti tako bencinske kot dizelske pogone. Pa se za njihovimi strmenji ne skrivajo ne vem kakšni okoljevarstveni razlogi, ampak izključno denar. Kajti ti motorji bodo zaradi vseh mogočih okoljevarstvenih standardov postajali predragi za avtomobilske proizvajalce. Da o čistosti elektrike niti ne govorimo. Ta namreč ni tako čista, kot nam jo želijo prodati. Najbolj zabaven je primer, ki ga pogosto slišimo: na Norveškem imajo toliko in toliko odstotkov elektrifikacije. Da, imajo, zato ker si jo lahko privoščijo, denar za to pa prihaja od – načrpane nafte. Torej vso to silno elektriko spet poganja nafta. Le da jo kurijo nekje drugje, ne v Oslu.

Finance so vrag in če čiščenje motorjev z notranjim izgorevanjem postane predrago, je najenostavnejše, da jih kar ukinemo. In hodimo spet peš, kajti elektrika bo potrebovala še veliko časa in še več denarja, da bo lahko nadomestila vse potrebe sodobnega sveta. Honda na primer je že oznanila, da bo čez dve leti dokončno umaknila dizelske motorje iz svojih avtomobilov v Evropi. Odlično, le da so pri tem pozabili povedati, da je tudi elektrifikacija po statističnih podatkih precej bolj počasna, kot so se nadejali. Torej je idealni recept bencinski motor v kombinaciji z električnim, tak ali drugačen hibrid. Seveda tudi zelo dobro vedo, da so bencinski motorji lahko včasih celo bolj »umazani« kot sodobni dizli, ampak moda je moda. Pa tudi, če se za njo skriva čista ekonomska računica. In tudi če ta kombinacija ni tako zelo varčna, kot radi oglašujejo, to lahko sami preskusimo vedno znova in znova.

Ampak moda je moda, pa tudi če kdaj tik pred koprskim pristaniščem vidimo ogromne tovorne ladje, iz katerih se vali gost dizelski dim. Ne, to je v redu, avtomobil je največji problem. Zato ga je treba izmolsti do konca. Nemci, na katere se tako radi sklicujemo, so šli že korak naprej. Povečevali bodo subvencije za električne avtomobile in občutno podražili bencinsko in dizelsko gorivo. Da, tudi države in politiki jadrajo na krilih elektrifikacije. Po nekaterih podatkih naj bi bila posoda za gorivo v prihodnjem desetletju do deset evrov dražja, kot je danes, povečevali pa bodo subvencije za električna vozila s ceno do 40.000 evrov. Sta torej bencinski in dizelski motor obsojena na propad? Kot kaže, sta. A samo na cesti, velike ladje, letala, tovorna vozila, celo lokomotive bodo do nadaljnjega delovali po svoje. Razen če ne bosta vmes posegla moda in denar. Ko bodo nenadoma ugotovili, da tudi vsa ta elektrifikacija ni poceni. Ne za proizvajalca, sploh pa ne za kupca. A to je že druga zgodba.