Henry Ford je bil čudak. Nenavaden po vedenju, genialen kot poslovnež in napreden v odnosu do sodelavcev. Med legende se je vpisal njegov stavek, ko je ob lansiranju modela T rekel: »Avto je lahko poljubne barve, samo da bo črna.« Pred očmi pa je imel seveda le čim nižje stroške proizvodnje vozila, ne ljubezni do črne barve, saj je menil, da bo imel z njo najmanj stroškov in da bo najobstojnejša. S črno barvo je bil povezan tudi Fordov avto, ki je na cesto zapeljal dobrih 50 let pozneje. Naj bo mustang, so dejali odgovorni in imeli v mislih (prav tako črnega) konja, ki je navduševal s svojo hitrostjo in gracioznostjo.

{MEDIA_POSITION}ArticleEmbed-685831{/MEDIA_POSITION}

Pisalo se je leto 2021, ko so pri Fordu z mislijo na mustanga, simbolom ameriškega avtomobilizma, predstavili nekoliko drugačnega športnega terenca, katerega ime mustang mach-E na prvi pogled morebiti deluje čudno, a je logično. Mustang pooseblja legendo, mach namiguje na zmogljivosti, E pa pomeni, da gre za električno gnano različico. Poznate zgodbo o avtomobilih in (nekaterih) dekletih? Da se jim, ko prepoznajo vonj po športnosti in prestižu, ne znajo upreti. To smo v svojem življenju doživeli že nekajkrat, je bila pa želja po tem, da jih zapeljemo en krog, včasih dvoumna. Saj veste, nekatera pod besedno zvezo »en krog« ne dojemajo zgolj testne vožnje. Ko smo bili mlajši, se njihove dvoumnosti nismo branili … Prošnja po testnem krogu je bila posebno izrazita pred dnevi, saj vsakdo, ki vidi zapisano ime mustang, takoj pomisli na športnika z veliko začetnico. A naš mustang ni bil samo to.

419 km je bil doseg mustanga mach-E med testiranjem.

Je namreč športni terenec z dodano vrednostjo. Krasi ga silhueta kupeja. Vse skupaj je razlog za to, da bodo ljudje za vami nenadno in silovito obračali vratove. Ustrašili smo se, da bomo morali koga pospremiti na urgenco. Avto je namreč oblikovan nadvse všečno, a žal vsega skupaj ne nadgradi hrumenje, kot krasi njegovega starejšega bratranca. To pa še ne pomeni, da tudi mustang mach-E ne zadovolji nekoga, ki bi vsake toliko rad izpolnil željo po nekoliko več adrenalina v krvi. Žal je največja hitrost v prid večjemu dosegu omejena na 180 kilometrov na uro, je pa zato pospešek hitrih 5,8 sekunde. Med pospeševanjem smo se resnično počutili podobno, kot se pilot zmogljivega letala, ki drvi po vzletni stezi. Gravitacijska sila je telo močno potisnila v sedež, zato smo cenili njegovo školjkasto obliko, ki nas je naravnost objela.

Seveda pa tega, da boste močno pritiskali stopalko za plin, ne gre pričakovati čisto vsak dan, zato je še kako pomembno, da ima avto tudi nekatere druge odlike. Udoben voznikov sedež, ki je bil oblečen v usnje in ogrevan, tudi sicer je serijska oprema na visoki ravni, del nje pa tudi aktivni tempomat, ki sam pospešuje, zavira in ohranja varnostno razdaljo, navigacija, ki nas je zanesljivo vodila v pristan, 360-stopinjske kamere, ki s senzorji olajšajo parkiranje, ter pametni ključ, ki je sicer samodejno zaklepal avto, za odklepanje pa je bil potreben pritisk stikala. Treba je zapisati, da klasičnih kljuk ta štirikolesnik ne premore. Ko zasedemo prostor za volanskim obročem, takoj pade v oči ogromen barvni zaslon na dotik, katerega premer je 39,3 centimetra (15,5 palca), je pa do določenih menijev (tempomata, radia in telefona) mogoče dostopati tudi prek stikal na volanskem obroču, kar je predvsem alternativa v korist večje varnosti med vožnjo. Veselijo tudi dva zaprta predala in številna odlagalna mesta, tudi za prenosni telefon, ki ga je mogoče brezžično polniti.

{MEDIA_POSITION}ArticleEmbed-685832{/MEDIA_POSITION}

Da boste ves čas prešerno nasmejani, poskrbi pogonski sklop. Električna motorja sta dva, s sistemsko močjo 351 konjev (258 kW), kar se sliši veliko in tudi v resnici je, pri čemer je pogon speljan na vsa štiri kolesa. A za največje navdušenje poskrbi baterija z neto zmogljivostjo 88 kilovatnih ur. Že dolgo namreč nismo vozili avta, ki mu kljub odločnejši vožnji električni doseg ni občutneje upadel, tako da smo z enim polnjenjem zlahka prevozili 400 kilometrov poti do Novigrada, kjer imamo stanovanje, in nazaj. Zelo pohvalno. Povprečna poraba je bila 21 kilovatnih ur. Avto je sicer mogoče polniti z močjo vse do 150 kilovatov, kar baterijo do 80 odstotkov napolni v 45 minutah, na klasični 11-kilovatni polnilnici polnjenje traja dobrih sedem ur. Nekaj posebnega je tudi samodejni menjalnik, ki ima obliko vrtljivega gumba. Na zadnji klopi bosta tudi dva odrasla sedela dovolj udobno, bi pa prtljažnik, ki se odpira in zapira na elektriko, lahko pogoltnil več kot precej skromnih 402 litra. Zgodbo nadgradi podrta zadnja klop, kar prostornino poveča na uporabnejših 1420 litrov. Manjši prtljažnik, in sicer 100-litrski, je tudi spredaj in je najprimernejši za hrambo polnilnih kablov.

Komu je mustang mach-E namenjen? Mojstrom vrtenja volana, uživačem ali šminkerjem (beri: tistim, ki ne znajo voziti, a imajo dovolj denarja in so radi opaženi)? Žal je prepogosto tako, da tak briljantni izdelek na štirih kolesih dobijo v roke slednji. Tudi zato, ker je cena precej zasoljenih 60.600 evrov, za manjši kozmetični popravek pa poskrbi 4500 evrov vredna subvencija Eko sklada.