Poleg tega kot distributer komponent za sončne elektrarne prodaja visokokakovostne komponente, fotonapetostne module, razsmernike in sisteme za shranjevanje energije. Svojim kupcem omogoči tudi pripravo celotne razpisne dokumentacije, ki jo potrebujejo za pridobitev subvencije ali ureditev zagotovljenega odkupa ustvarjene energije. Podjetje je svojo dejavnost razširilo še na električno mobilnost, distribucijo in postavitev električnih polnilnic ter v zadnjem obdobju distribucijo visokozmogljivih baterij. Od leta 2022 pa je ključni steber razvoja podjetje Plan-net avto, ki je uvoznik za kitajske blagovne znamke Dongfeng-Forthing, Voyah, Forthing U -Tour, BOX in M Hero.

Plan-net Solar

Sedež: Kamnik pod Krimom

Direktor: Marko Femc

Prihodki leta 2023: 27,843 milijona evrov

Indeks rasti prodaje 2018–2023: 878

Število zaposlenih v 2023: 26

Dodana vrednost na zaposlenega v 2023: 180.888 evrov

Rasli z razcvetom panoge

Direktor in lastnik Marko Femc je leta 2006 na povabilo lastnika Zdenka Pala prevzel vodenje podjetja Planet-net, ki se je ukvarjalo z elektroinštalacijami. Že po nekaj letih je ugotovil, da le s prodajo elektroinštalaterskih storitev ne bo mogoče rasti. Želel si je razširiti poslovanje, ga diverzificirati in ustvarjati višjo dodano vrednost. Spoznal se je s fotovoltaiko; leta 2008 so zgradili prvo sončno elektrarno na lastnem poslovnem objektu ter se istega leta odločili, da svoje poslovanje razširijo tudi na to področje. Takrat je bilo ponudnikov sončnih panelov in tovrstnih energetskih rešitev v Sloveniji ter regiji razmeroma malo. Postopen razcvet panoge se je začel že leta 2009 z uvedbo državnih okoljskih subvencij za postavitev sončnih elektrarn na strehah stavb. To je bilo tudi leto, ko je Marko Femc ustanovil podjetje Plan-net Solar.

Cilj podjetja je spodbujanje trajnostne energije z zanesljivimi tehnološkimi rešitvami ter visoko kakovostjo storitev in komponent, kar omogoča stalno rast in razvoj v industriji sončnih elektrarn ter mobilnostnih rešitev. Po direktorjevih besedah v podjetju odpirajo vedno nove smeri poslovanja, širijo predvsem distribucijski model in imajo v pripravi nove produkte, ki čakajo na pravi trenutek za začetek trženja. Trenutno na domačem trgu ustvarijo 80 odstotkov prihodkov, prodaja na Hrvaškem, v Srbiji in BiH pa strmo narašča. S prehodom iz storitvenega podjetja v distribucijski model poslovanja so v zadnjih letih povečali tudi delež prodaje B2B, ta zdaj obsega dve tretjini poslovanja. V panogi sončnih elektrarn vidijo še zelo veliko priložnosti, prav tako v električni mobilnosti in distribuciji električnih vozil ter s tem povezane polnilne infrastrukture. Podjetje je razvilo tudi svojo rešitev za souporabo avtomobilov, ta v Ljubljani deluje pod znamko Share'n'go. Kot eden večjih distributerjev polnilnih postaj je pred leti postalo glavni dobavitelj in oskrbovalec polnilne infrastrukture za Petrol, MOL in nekatere druge večje sisteme ter mreže polnilnic v regiji.

{MEDIA_POSITION}ArticleEmbedPortrait-686326{/MEDIA_POSITION}

Poleg matičnega tri hčerinska podjetja

Trenutno so dosegli pomemben strateški mejnik in se oblikovali v skupino, ki poleg nosilnega podjetja Plan-net Solar obsega še tri hčerinske družbe. Vsako podjetje ima svojo nosilno dejavnost (sončne elektrarne, mobilnost, polnilnice in baterije) in je samostojno ter samozadostno. Če bi se pojavila priložnost ali potreba, bi bilo mogoče posamezno poslovno dejavnost ter podjetje tudi prodati in izkoristiti morebitno tržno priložnost. Trenutno želje po prodaji katerega izmed podjetij nimajo, doda direktor.