Letošnjo nagrajenko z nagrado Milke in Metoda Badjure je izbrala strokovna komisija, ki so jo sestavljali Lija Pogačnik, Špela Čadež, Sonja Prosenc, Andrej Košak in Milena Zupančič. Kot piše v utemeljitvi, je dala Makučeva kot kostumografinja svojevrsten pečat slovenskemu filmu. »Ustvarila je nekaj, kar je lepo, skromno in nevsiljivo, a se je številnim generacijam globoko vtisnilo v spomin.« Za njene kostumografije je komisija ocenila, da so zahtevne, dodelane in do potankosti premišljene.

Zvonka Makuc se je vpisala na šolo za oblikovanje v Ljubljani, kjer se je prvič srečala z modo in modnim oblikovanjem, med drugim se je šolala pri legendi slovenske kostumografije Alenki Bartl. Dijaki njene generacije modnega oblikovanja so morali v svojih projektih pokazati veliko domišljije in iznajdljivosti, saj so ustvarjali z zelo skromnimi sredstvi. Podobno je bilo v njeni karieri, saj filmske kostumografije tudi v najboljših časih filma skoraj nikoli niso bile dovolj finančno podprte.

Strokovna komisija nagrade Milke in Metoda Badjure: »Ustvarila je nekaj, kar je lepo, skromno in nevsiljivo, a se je številnim generacijam globoko vtisnilo v spomin.«

Svoje prve profesionalne korake je naredila v svetu modnega novinarstva in svetovanja, nato pa je stopila na pot filmske, televizijske in gledališke kostumografinje. Njeno kostumografsko delo so zaznamovale poglobljene študije celotnih projektov in posameznih vlog akterjev, saj je vedno snovala kostumografije celostno ter kostum vedno postavljala v natančno premišljen časovni in socialni okvir posamezne filmske zgodbe.

Njen prvi film je bil Sreča na vrvici, ki je eno najbolj priljubljenih del slovenske kinematografije, bila pa je tudi kostumografinja Varuha meje, prvega celovečernega filma režiserke Maje Weiss. Slovela je kot mojstrica historičnih kostumografij. Eno njenih najbolj impresivnih del je bila kostumografija iz obdobja prve svetovne vojne v filmu Veter v mreži v režiji Filipa Robarja - Dorina, za katero je bila tudi nagrajena z nagrado Metoda Badjure na Tednu domačega filma v Celju. Med drugim je sodelovala pri filmu Piran –​ Pirano v režiji Gorana Vojnovića in filmu Danisa Tanovića Nikogaršnja zemlja, ki je prejel oskarja za najboljši tujejezični film. Ustvarila je tudi kostumografije v domala vseh gledališčih po Sloveniji ter za številne TV-nadaljevanke, TV-filme, TV-drame, dokumentarne in kratke filme ter izobraževalne oddaje, še piše v utemeljitvi.

Nagrado ji bodo podelili ob odprtju festivala 22. oktobra. Festival bo potekal do 27. oktobra.