Kjer je vonj po bencinu, tam so tudi ljudje. Množica ljudi, med katerimi so bili moški in ženske skorajda polovično zastopani. Na letališču v Lescah se jih je tako v soboto zbralo kakšnih 8000, v želji, da bi si v živo ogledali dirke v pospeševanju in približno 400 avtomobilov, za katere velja, da so nekaj posebnega. Ne samo zaradi privlačnega športnega videza, temveč tudi zaradi tistega, kar skrivajo pod motornim pokrovom. Imeti športni avto so namreč mokre sanje mnogih, a le redkim se uresničijo.

{MEDIA_POSITION}ArticleEmbed-689479{/MEDIA_POSITION}

Tovrstne prireditve –​ tako imenovane »drag race« – v Sloveniji niso tako zelo priljubljene, kot so na primer čez lužo, tudi zato ne, ker ne premoremo ustreznega dirkališča, na katerem bi bilo mogoče varno sproščati adrenalin. Zato ne čudi, da je bil seznam vseh tistih, ki so se želeli pognati po pisti letališča v Lescah, zelo dolg, ob Slovencih pa so se dogodka udeležili tudi Američani, Britanci, Nemci, Avstrijci in Hrvati.

Zamisel prihaja iz filma Hitri in drzni

Med približno 120 vozniki, ki so stopalko za plin pritisnili do konca, je bil tudi Jernej Bukovac iz Ljubljane. Čeprav tekmovalno ni bil uspešen, se je več kot zabaval. »To je zagotovo največji tovrstni dogodek v Sloveniji do zdaj. Priznam, da sem z avtomobili in dirkalniki zasvojen. Resnično uživam, saj je na ogled ogromno zanimivih avtov. Dirkal sem z BMW M3 E46, letnik 2003. Avto je načeloma dovolj zmogljiv in hiter, a to ni bil moj dan. Na dirki v pospeševanju sem nastopil prvič in posledično se nisem najbolje odzval, ko so se prižgale startne luči,« nam je zaupal svoje mnenje, dodal, da je njegov sanjski avto porsche 930, letnik 1975, in priznal, da mu je bližje driftanje, se pravi vožnja počez, ki ne zahteva veliko motornih konjev, ampak spretnosti, saj je treba avtomobil do potankosti obvladati.

»Obožujem avtomobile, še posebej predelane. Sem namreč mehanik, avtomobili pa so moja strast že od malih nog. Nekoč bi rade volje tudi sam dirkal, a še nimam primernega avta, kot tudi ne dovolj denarja.«

Dragoš Cebotarean

Med privlačnimi avtomobili je bilo tudi okoli 40 superšportnikov (lamborghinijev, ferrarijev, porschejev ...), zato množična udeležba na dogodku sploh ne preseneča. Za organizatorje je bil to sicer že tretji letošnji dogodek, potem ko so na prvem predstavili eksotične avtomobile, drugega pa so izpeljali na dirkališču v Krškem. Toda izpeljati dirko v pospeševanju je bilo organizacijsko precej bolj zahtevno in tudi drago. »Morali smo zbrati od 200.000 do 250.000 evrov. To ni bilo enostavno, veseli pa nas, da so nas ljudje z obiskom finančno podprli. Dirka v pospeševanju je pika na i našim dogodkom, zamisel in strast pa izhajata iz filmov Hitri in drzni. Gre za še en dokaz, kako zelo imajo ljudje radi avtomobile. Tovrstnih dogodkov bi potrebovali še več, saj lahko na njih varno sprostimo adrenalin. Vse je organizirano in varno. Za razliko od sproščanja adrenalina na avtocesti ali kakšni drugi cesti. Žal pa mnogi raje podprejo vaško veselico, na kateri se pijančuje,« je dejal soorganizator dogodka Marko Ferlin.

99 €​ je bilo treba odšteti za vožnjo na sovoznikovem sedežu športnega avtomobila, katerega vrednost presega 300 evrskih tisočakov.

Razprodane vožnje na sovoznikovem sedežu

Nekaj posebnega so bile tako imenovane taksi vožnje. Posameznik je namreč lahko plačal 99 evrov in se zapeljal na sovoznikovem sedežu ferrarija F8, porscheja 911 GT3 RS, mercedesa AMG GTR ali audija R8, torej v nekaterih zverinah, ki stanejo tudi več kot 300 evrskih tisočakov. Kljub temu, da je bilo za vožnje treba plačati, so bile razprodane v dveh urah. »Neverjetno, kakšni pospeški. Česa podobnega še nisem doživel. Vožnja je bila vredna vsakega evra,« je bil po izkušnji z audijem R8 na približno kilometer dolgi stezi navdušen Jaka iz Kranja. Nič čudnega, avto do stotice pospeši v 3,1 sekunde.

{MEDIA_POSITION}ArticleEmbed-689480{/MEDIA_POSITION}

Vsi se seveda niso peljali, temveč so zgolj uživali, obkroženi z avtomobili. Med njimi je bil tudi Dragoš Cebotarean, ki se je v Lesce skupaj s prijatelji pripeljal iz Maribora. »Obožujem avtomobile, še posebej predelane. Sem namreč mehanik, avtomobili pa so moja strast že od malih nog. Nekoč bi rade volje tudi sam dirkal, a še nimam primernega avta, kot tudi ne dovolj denarja,« nam je povedal. Za piko na i tega dogodka pa je poskrbel spletni vplivnež Justus Reid, ki v Lesce ni prišel dirkat s kakšnim športnim avtomobilom, temveč kar z zastavo yugom 1,1. »Yugo je v ZDA nekaj posebnega, tudi zato, ker gre za najslabši avto vseh časov. Je z naskokom najpočasnejši med vsemi avtomobili v Lescah,« je dejal 24-letni Američan, ki ga na tiktoku spremlja 500.000 sledilcev, na instagramu pa več kot 125.000. Če ste dogodek slučajno zamudili, brez skrbi. Organizatorji pravijo, da ga bodo prihodnje leto znova izpeljali na podobno visoki, če ne celo višji ravni.