Po sprejeti noveli zakona o motornih vozilih naj bi bila vožnja z mopedi, ki lahko vozijo le do 25 kilometrov na uro, od maja nekoliko varnejša. Vozniki bodo morali nositi čelade, opraviti tehnični pregled, mopede registrirati in zavarovati. Lastniki bodo imeli s tem nekaj dodatnih stroškov (okoli 80 evrov prvo leto, nato pa nekoliko manj), bodo pa tudi bolj sledljivi, tako da bo zlorabe in prekrške lažje nadzirati in kaznovati. Morda odveč za disciplinirane voznike, a bržkone nujno za ustrezen nadzor nad področjem, ki je zaradi številnih zlorab in prekrškov samo klicalo po zaostritvi. lp
Divjakom na mopedih je odklenkalo
Čeprav omejitve posežejo tudi v svobodo posameznika, kar pogosto velja tudi za ukrepe za zagotavljanje prometne varnosti, pa nekoliko zaostrena pravila o uporabi najmanjših mopedov, ki zmorejo le 25 kilometrov na uro, obetajo potrebno brzdanje razširjenih težav. Ugodnosti vožnje s kolesi s pomožnim motorjem so bile mamljive, zato je v zadnjih letih število uporabnikov poskočilo: predvsem v večjih mestih in na Obali. Hkrati so se razpasle tudi zlorabe, saj so številni z malih mopedov začeli odstranjevati blokade in jih predelovati v bistveno hitrejše, nekateri so zmogli tudi več kot 60 kilometrov na uro. Njihovi vozniki pa so še vedno ostali »kolesarji«, ki so na mopedih sedeli brez čelade, brez sledljive registrske tablice, za vožnjo niso opravili teoretičnega ali praktičnega usposabljanja, v primeru povzročitve nesreč pa so jih morali drugi udeleženci tožiti, saj niso bili zavarovani.